Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

Ν.ΓΚΑΤΣΟΣ (Β΄ΜΕΡΟΣ)


Ο ΕΡΩΤΙΚΟΣ ΓΚΑΤΣΟΣ

Αν μ' αγαπάς αγάπη μου
θα βγω ψηλά στα κάστρα
με της καρδιάς το σύννεφο
να χαιρετήσω τ'άστρα



ΜΗ ΜΟΥ ΧΤΥΠΑΣ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ
ΜΟΥΣΙΚΗ : ΔΗΜΟΣ ΜΟΥΤΣΗΣ
ΕΡΜΗΝΕΙΑ : ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΟΚΟΤΑΣ

 
 
Μη μου χτυπάς
τα μεσάνυχτα την πόρτα
μη μου μιλάς
να σ' ακούσω δεν μπορώ

Αν μ' αγαπάς
μην γυρίζεις πίσω
άσε να κρατήσω
τον πόνο συντροφιά

Όπου κι αν πας
την αγάπη παίρνεις
το σκοτάδι φέρνεις
και τη συννεφιά


ΑΝ ΘΥΜΗΘΕΙΣ Τ΄ΟΝΕΙΡΟ ΜΟΥ
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Γιοβάνα

Άλλες ερμηνείες:
Μαίρη Λίντα
Δημήτρης Ψαριανός
Ελένη Δήμου & Γιώργος Νταλάρας ( Ντουέτο )
Γιώργος Δημητριάδης
Βασίλης Λέκκας



Στην αγκαλιά μου κι απόψε σαν άστρο κοιμήσου
δεν απομένει στον κόσμο ελπίδα καμιά
τώρα που η νύχτα κεντά με φιλιά το κορμί σου
μέτρα τον πόνο κι άσε με μόνο στην ερημιά

Αν θυμηθείς τ' όνειρό μου
σε περιμένω να 'ρθεις
μ' ένα τραγούδι του δρόμου να ρθεις όνειρό μου
το καλοκαίρι που λάμπει τ' αστέρι με φως να ντυθείς

ΑΕΡΙΚΟ

Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Πρώτη εκτέλεση: Γιώργος Ρωμανός

Άλλες ερμηνείες:
Γιώργος Νταλάρας
Νανά Μούσχουρη
Κώστας Θωμαΐδης
Γιώργος Μούτσιος



Αερικό Αερικό λένε την κόρη που αγαπώ


Βγήκα στο δρόμο μια βραδιά
κι είδα να παίζουν τα παιδιά
μα πιο ψηλά στον ουρανό
έπαιζε ένα άστρο μακρινό

Αερικό Αερικό λεν το λουλούδι που αγαπώ

Πήγα και βρήκα χρυσικό
για δαχτυλίδι μαγικό
μα ήταν το δάχτυλο μικρό
και το χαμόγελο πικρό

Αερικό Αερικό λένε τα μάτια που αγαπώ

Τώρα θα ανάψω μια φωτιά
στα κυπαρίσσια του νοτιά
και στην ψηλότερη κορφή
θα σ' έχω μάνα κι αδερφή

Αερικό Αερικό λεν την αγάπη που αγαπώ


ΑΠΟΨΕ ΜΗΝ ΑΡΓΕΙΣ
Μουσική: Δήμος Μούτσης
Πρώτη εκτέλεση: Σταμάτης Κόκοτας

( όταν ο Κόκοτας τηλεφωνούσε στο Γκάτσο και τον ζητούσε, έλεγε « παρακαλώ, είναι εκεί ο Θεός; Θα ήθελα να του μιλήσω)


 
Απόψε μην αργείς
στον ουρανό να βγεις
λουλούδι μου
αγγελούδι μου χρυσό.

Πάρε το παλιό δρομάκι
πάρε την ανηφοριά
να γλυκάνεις το φαρμάκι
άντε, που 'χω μέσα στην καρδιά.

Απόψε μην αργείς
στην πόρτα σου να βγεις
καρδούλα μου
αγαπούλα μου χρυσή.

ΕΛΑ ΣΕ ΜΕΝΑ
Από την "Πορνογραφία"
Μουσική Χατζιδάκης
Eρμηνεία: Βασίλης Λέκκας


Άλλες ερμηνείες:
Δήμητρα Γαλάνη
Μάριος Φραγκούλης


Αν κουραστείς απ' τους ανθρώπους
κι ειν' όλα γύρω γκρεμισμένα,
μην πας ταξίδι σ' άλλους τόπους,
έλα σε μένα, έλα σε μένα.

Κι αν πέσει απάνω σου το βράδυ
με τ' άστρα του τ' απελπισμένα,
μη φοβηθείς απ' το σκοτάδι,
έλα σε μένα, έλα σε μένα.

Έλα και γείρε το κεφάλι
στα χέρια μου τ' αγαπημένα,
να ζήσεις τ' όνειρο και πάλι,
έλα σε μένα, έλα σε μένα.

Κι αν δεις καράβια να σαλπάρουν
κι αν δεις να ξεκινάνε τρένα,
μην πεις μαζί τους να σε πάρουν,
έλα σε μένα, έλα σε μένα.

Έχω μια θάλασσα σμαράγδια
μ'αγάπη κι ήλιο κεντημένα
για την καρδιά σου πού 'ναι άδεια
έλα σε μένα έλα σε μένα.

Έλα και κάθισε δεξιά μου
σαν ξεχασμένος αδερφός,
να μοιραστείς την μοναξιά μου
και να σου δώσω λίγο φως.



ΧΑΡΤΙΝΟ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΑΚΙ
Ακούστηκε στην θεατρική παράσταση «ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΝ Ο ΠΟΘΟΣ» σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν

Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Πρώτη εκτέλεση: Νανά Μούσχουρη

Άλλες ερμηνείες:
Μελίνα Μερκούρη
Αρλέτα
Κώστας Χατζής
Μαρία Δημητριάδη
Ηλίας Λιούγκος
Ελευθερία Αρβανιτάκη & Δήμητρα Γαλάνη ( Ντουέτο )
Σαββίνα Γιαννάτου
Κώστας Θωμαΐδης
Γιώργος Νταλάρας & Dulce Pontes ( Ντουέτο )




Θα φέρει η θάλασσα πουλιά
κι άστρα χρυσά τ' αγέρι
να σου χαϊδεύουν τα μαλλιά
να σου φιλούν το χέρι.

Χάρτινο το φεγγαράκι
ψεύτικη ακρογιαλιά
αν με πίστευες λιγάκι
θα 'σαν όλα αληθινά.

Δίχως τη δική σου αγάπη
δύσκολα περνά ο καιρός.
Δίχως τη δική σου αγάπη
είναι ο κόσμος πιο μικρός.

Χάρτινο το φεγγαράκι
ψεύτικη ακρογιαλιά
αν με πίστευες λιγάκι
θα 'σαν όλα αληθινά.

Εἰκόνα
Γκάτσος-Χατζιδάκις-Θεοδωράκης

ΑΓΑΠΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Πρώτη εκτέλεση: Δήμητρα Γαλάνη

 
 

Ένα δειλινό, μες στ' ακροθαλάσσι,
σαν το ναυαγό ήρθα κι εγώ.
Μου 'δωσες νερό σ' ασημένιο τάσι,
για να δροσισθώ, σ' ευχαριστώ.

Αγάπη μέσα στην καρδιά
φουρτουνιασμένη λαγκαδιά
κάποια βραδιά πλημμύρισες,
και μας ξεκλήρισες.

Πάψε να ζητάς όλη την αλήθεια,
τι είναι ο έρωτας μη με ρωτάς.
Ψάξε να τη βρεις μες στα παραμύθια,
τώρα δε μπορείς, είναι νωρίς.

Αγάπη μέσα στην καρδιά
φουρτουνιασμένη λαγκαδιά
κάποια βραδιά πλημμύρισες,
και μας ξεκλήρισες.

 
ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ

 

Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Βογιατζής

Άλλες ερμηνείες:
Νανά Μούσχουρη


 
 Για σένα την αγάπη μου
τον ουρανό θ' ανοίξω
και με κρασί των αστεριών
τον πόνο μου θα πνίξω.

Για σένα την αγάπη μου
κι άλλες καρδιές θα κλάψουν
και τα ποτάμια του καιρού
μες τ' όνειρο θ' αλλάξουν.

Για σένα την αγάπη μου
μιαν εκκλησιά θα κτίσω
και μ' άγιο δισκοπότηρο
θα 'ρθω να σε ποτίσω.



ΠΑΕΙ ΕΦΥΓΕ ΤΟ ΤΡΕΝΟ
Από το θεατρικό έργο «ΟΔΟΣ ΟΝΕΙΡΩΝ» 1962

Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Πρώτη εκτέλεση: Ζωή Φυτούση

Άλλες ερμηνείες:
Νανά Μούσχουρη
Αλεξάνδρα
Βίκυ Λέανδρος

 
 

Σβήνει τ' αστέρι του βοριά
στην ανηφοριά
κι ένα ποτάμι φωτεινό
κυλάει στον ουρανό
Κοιμούνται ακόμα τα παιδιά
κάτω απ΄τη ροδιά
Και μ΄ένα δάκρυ μου θολό
τα μάτια τους φιλώ

Πάει έφυγε το τρένο, έφυγες κι εσύ
σταλαγματιά χρυσή
πάει χάθηκε το τρένο, χάθηκες κι εσύ
σε γαλανό νησί

Πήρες απ' το καλοκαίρι στο μικρό σου χέρι
το λαμπερό τ'αστέρι και πήγες σ'άλλη γη
μ' όνειρα κι εγώ πηγαίνω να σε περιμένω
νερό σταματημένο σε δροσερή πηγή

Πάει έφυγε το τρένο έφυγες κι εσύ
σταλαγματιά χρυσή


ΠΗΡΕΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΔΡΟΜΟ
Μουσική: Δήμος Μούτσης
Πρώτη εκτέλεση: Σταμάτης Κόκοτας

Άλλες ερμηνείες:
Κατερίνα Κούκα

 
 

Πήρες τον μεγάλο δρόμο
για να πας στα ξένα
άφησες για μένα
τη λαβωματιά

Πήρες τον μεγάλο δρόμο
δρόμο δίχως άκρη
έγινε το δάκρυ
θάλασσα πλατιά

Τώρα την πόρτα μου χτυπάν
βοριάδες και χειμώνες
μα οι καρδιές που αγαπάν
μένουνε πάντα μόνες

Πήρες τον μεγάλο δρόμο
και το μονοπάτι
Πώς να κλείσω μάτι
πώς να κοιμηθώ

Πήρες τον μεγάλο δρόμο
και μονάχος μένω
τι να περιμένω
τι να καρτερώ.

ΕΙΧΑ ΦΥΤΕΨΕΙ ΜΙΑ ΚΑΡΔΙΑ
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Γρηγόρης Μπιθικώτσης

Άλλες ερμηνείες:
Δήμητρα Γαλάνη
Γιώργος Μούτσιος


 
Με τ' αστεράκι της αυγής
στο παραθύρι σου να βγεις
κι αν δεις καράβι του νοτιά
να ΄ρχεται από την ξενιτιά
στείλε με τ' άσπρα σου πουλιά
γλυκά φιλιά.

Είχα φυτέψει μια καρδιά
στου χωρισμού την αμμουδιά
μα τώρα που 'ρθα να σε βρω
με δαχτυλίδι και σταυρό
γίνε το φως μου και του κόσμου η ξαστεριά
κι απ' το παλιό μας το κρασί
δώσ' μου να πιω και πιες κι εσύ
να μείνω αγάπη μου για πάντα στην πικρή στεριά.

Εἰκόνα
Το Kαφενείο Λουμίδη/ Το ιστορικό πατάρι της συντροφιάς του Ν.Γκάτοου, Μ.Χατζιδάκη,Ο.Ελύτη,Γ.Τσαρούχη,Α.Εμπειρίκου κλπ
(συνεχίζεται)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου